در این قسمت برخی از گزینه‌های انتخابی برای سفر به شمال را پیشنهاد می‌کنیم:
نوشته شده توسط : hsi

 سفرهای آرامش دهنده یا ماجراجویی
· سفر به مناطق ساحلی یا کوهستانی
· سفر در تابستان یا زمستان
· سفر به شهرها یا حومه شهر و روستاها
· اقامت در استراحتگاه یا سفرهای جاده‌ای
· سفر هنگام برگزاری جشنواره‌ها
· سفر برای تجربه خرید یا تست غذاهای مختلف
· سفرهای لاکچری

5- هنگام سفر به شمال دقیقاً بهترین زمان سفر را انتخاب کنید. اگر به آب و هوای بهاری علاقه‌‌مند هستید فصل بهار برای شما مناسب‌تر است؛ اما اگر به بارش باران و برف علاقه دارید، حتماً ترجیح می‌دهید در فصل پاییز یا زمستان به شمال سفر کنید. انتخاب شهرهای شمالی و بررسی شرایط آب و هوایی آن در تمام فصل‌های سال برای مسافرت به شما کمک می‌کند. قطعاً جاذبه‌های گردشگری و طبیعت شمال کشور در فصل بهار و تابستان دیدنی‌‌تر هستند.

6- فهرستی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی شمال را تهیه کنید. اگر قرار است برنامه شما سفر به مازندران را پوشش دهد، باید جاذبه‌های گردشگری مازندران، شهرهای ساحلی، مناطق روستایی، جنگل‌ها و نظایر این‌ها را در فهرست خود بنویسید. در مورد سایر شهرهای شمالی غیر از استان مازندران نیز همین کار را انجام دهید.

7- یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای سفر به شمال باید حتماً برای آن برنامه‌ریزی کنید و ما آن را جزو ۱۵ راهکار برنامه‌ریزی برای سفر نیز قرار دادیم، انتخاب و رزرو مکان اقامتی شما در شمال است. بهترین گزینه برای لذت بردن از سفر شمال، اجاره ویلا در شمال است. بهترین گزینه‌های اجاره ویلا در مازندران را می‌توانید برای مکان اقامتی خود انتخاب کنید. از طرف دیگر، رزرو اتاق در هتل در یکی از شهرهای گردشگری شمال، یک انتخاب متفاوت است. هتل آپارتمان‌ها، کمپ‌های اقامتی، اقامتگاه‌های بومگردی و مهمانخانه‌ها یا هاستل‌ها در نقاط مختلف شمال نیز برای اقامت مهمانان وجود دارند.

8- تمام لوازم ابزار و وسایلی را که برای سفر به شمال نیاز دارید، فهرست کنید و آن‌ها را جمع‌آوری نمایید. روش صحیح بستن چمدان برای سفر را از وبلاگ‌های وبسایت‌های آنلاین بیاموزید و سعی کنید لوازم اضافی با خود بر ندارید. وسایلی که برای سفر نیاز دارید بستگی به فصل سال متغیر است. لباس گرم برای فصل زمستان الزامی است. شاید هم ترجیح می‌دهید لباس مخصوص شنا برای آب تنی در دریا با خود ببرید. از هر جهت مطمئن شوید که چیزی را جا نگذاشته اید.

9- یکی دیگر از مهم‌ترین نکات برای سفر به شمال، برنامه‌ریزی دقیق بودجه مالی است. هزینه‌های مسافرت به شمال کشور شامل هزینه‌های اقامتی، هزینه غذا و هزینه‌های خرید سوغاتی و همچنین هزینه‌‌های بخش گردشگری و تفریحات است. تجربه‌های زیادی را در سفر می‌خواهید کسب کنید، بنابراین باید مشخص کنید چه مقدار پول برای این کار در نظر گرفته‌اید.

10- آخرین نکته‌ای که به عنوان راهنمای سفر به شمال به شما می‌گوییم، رعایت موارد بهداشتی و امنیتی در هنگام سفر است. سعی کنید در رستوران‌های معتبر و تمیز غذا بخورید. همچنین مراقب وسایل شخصی خود در طول سفر باشید. اگر با خودروی شخصی مسافرت می‌کنید، ایمنی خودرو را کنترل کنید. هنگام رفت و آمد و گردش در مسیرهای پرتردد و شلوغ، هوشیار و دقیق باشید. به این ترتیب اگر به صورت انفرادی یا گروهی سفر کنید، از تمام لحظات سفر خود لذت خواهید برد.

 





:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: